Σελίδες

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Ζητω το εθνος...

...  κτλ κτλ.

25η Μαρτίου αύριο και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων έναντι των Τούρκων κατακτητών που κατέληξε στην αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Ελληνικού κράτος. Φαντάζομαι πως πολλά θα γραφτούν και θα ειπωθούν τις ερχόμενες ημέρες παραλληλίζοντας την αυριανή σύνοδο κορυφής των 27 ως έναν αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία από το ΔΝΤ και όλους τους “κακούς” ξένους.

Στη νεότερη ιστορία μας ως κράτος είχαμε κι άλλους πολέμους ή εσωτερικές διαμάχες και αναταραχές, όμως βρίσκαμε τον τρόπο να βγούμε νικητές. Έτσι τουλάχιστον μας δίδαξαν στην ιστορία στα σχολεία που πήγαμε.

Στις μέρες μας ζούμε έναν νέο εμφύλιο. Εσωτερικό. Ο κακός εαυτός ενάντια στον καλό. Ο δημιουργικός εαυτό επιτίθεται στον μίζερο. Οι απώλειες για άλλους σφοδρές, άλλοι κάπως κρατούν. Εξαρτάται τα εφόδια που έχει ο καθένας.

Στον πραγματικό πόλεμο όμως, σε κάθε μάχη κανείς δεν πάει μόνος του. Πάντα υπάρχει ένα στράτευμα ή έστω μία ομάδα. Όταν όμως η μάχη είναι εσωτερική, πως επανδρώνεσαι; Πως μπορείς να ανατρέψεις τον κακό εαυτό σου που χρόνια είχε τον έλεγχο; Που έμαθε να ζητάει μόνο από το κράτος, να περιμένει άλλους να του εξασφαλίσουν, να ζει με δανεικά, ρουσφέτια και υποσχέσεις για ένα αύριο που δεν ήρθε ποτέ;

Revolution of DarknessPhoto by Elena Landi (aka Cattivik3's)

Με συμμαχίες θα σου πω. Μόνο με συμμαχίες. Βρες κι άλλα ανήσυχα πνεύματα. Άρχισε να συναναστρέφεσαι μαζί τους. Μίλα για τις ανησυχίες σου. Διαφώνησε μαζί τους, βρες κοινή γραμμή, κάνε σε δράση τις ιδέες σου, μπες σε ομάδες. Υπάρχει τόσος κόσμος εκεί έξω που ζει σε μία δική του Ελλάδα. Που δεν έχει απαντήσεις σε όλα τα προβλήματα, αλλά τουλάχιστον έχει γνώσεις και όρεξη για να δημιουργήσει ανεξάρτητα από τις εξωτερικές δημιουργίες.

Όλοι περνάμε δύσκολα, δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Enjoy your inside revolution.


Posted via email from Georgios Gatos

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟΣΟ ΤΥΧΑΙΟ ΕΙΝΑΙ;

Οδηγούσα και σκεφτόμουν ότι πάνε δύο μήνες από την τελευταία φορά που έγραψα στο blog μου και αυτό δεν είναι σύμφωνο με το στόχο μου για δύο post το μήνα. Δεν είναι πως δεν έχω τι να γράψω, το αντίθετο μάλιστα. Σε τόσα που εμπλέκομαι (Open Coffee, Thermi LINK, TEDxThessaloniki, ομάδα εθελοντών της αντιδημαρχίας πολιτισμού, συμμετοχή σε δράσεις ομάδων της πόλης κα) θα μπορούσα να γράφω μέρα παρά μέρα. (μη ρωτήσεις ποιος θα τα διάβαζε :-)).

Μέχρι λοιπόν να φτάσω στο γραφείο είχα αποφασίσει ότι θα γράψω κάτι με τίτλο “η κρίση στην κρίση” όπου θα έγραφα πως από το Μάιο και έπειτα άλλαξα ρώτα στη ζωή μου όταν συνειδητοποίησα πως κάτι δεν πάει καλά με το γιαλό και αρμενίζω στραβά και πως αυτή η απόφαση με δικαιώνει γιατί μου έδωσε ελευθερίες και ερεθίσματα που δεν είχα μέχρι τότε. Και τότε έγινε το μοιραίο...

Πήγα να κάνω καφέ και είδα μία καινούρια κούπα η οποία έγραφε “I can achieve anything if I want to...” (φωτογραφία για του λόγου το αληθές). Δεν ξέρω ποιος την έφερε και κάτω από άλλες συνθήκες θα έλεγα πως είναι μία αδιάφορη κούπα με μία αμερικανιά για μότο. Σήμερα όμως ήταν σημάδι, το πρώτο μάλιστα.
Εδώ και δέκα μέρες περίπου παρατηρώ επάνω μου αρκετά από τα συμπτώματα του στρες. Τόσο το ξεκίνημα του Thermi LINK όσο και η συμμετοχή στη διοργάνωση του TEDxThessaloniki έχουν επιβαρύνει την καθημερινότητα μου με αρκετές ευθύνες και απαιτήσεις, που τις δύσκολες ώρες με κάνουν να αμφισβητώ αν θα τα φέρω εις πέρας.

Θα με ρωτήσεις τότε γιατί μπλέκω. Η απάντηση είναι σαφής. Όλα με όσα ασχολούμαι έχουν να κάνουν με το όραμα μου να αναπτυχθεί το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Με απλά λόγια να ζω σε ένα τόπο που γίνονται πράγματα, περιτριγυρισμένος από ενδιαφέροντες ανθρώπους που κάνουν πράγματα. Φυσικά όλα αυτά, κάθε φορά πηγαίνουν τις γνώσεις και δυνατότητες μου ένα σκαλί πιο πάνω.

Αφού άνοιξα τον υπολογιστή μου και βάσει της καθημερινής μου ρουτίνας πέρασα ένα βλέφαρο από email, facebook, twitter για να δω που βρισκόμαστε, έπεσα σε share του Καλαβρού το οποίο είχε τίτλο “Beyond Groups: Why Curated Membership Communities Are Today’s Most Important Networks” (σημάδι δεύτερο, διάβασε το αν θέλεις εδώ).

Και σκέφτομαι... τυχαίο; Όχι δεν είναι. Αυτός ο αναβρασμός, τα τόσα ερεθίσματα, οι ομάδες νέων που δεν εμφανίζονται ως πυροτεχνήματα αλλά εδραιώνονται με το έργο τους, η λαχτάρα για δημιουργία, το ψάξιμο, οι αποτυχίες, οι επιτυχίες μήπως δεν είναι σημάδι τον καιρών αλλά προάγγελος αυτών που έρχονται. Βλέπω να γίνονται οι παρέες κοινότητες. Σε λίγο θα καθιερωθούν στη συνείδηση όλων μας. Θα τα θεωρούμε δεδομένα και δεν θα αποτελεί τίποτα νέα είδηση. Θα είναι πολύ φυσιολογικό να έχουμε TEDxThessaloniki κάθε χρόνο, να πηγαίνουμε Open Coffee κάθε μήνα, να δουλεύουμε ή να συναντιόμαστε σε CoWorking χώρους, να παρεμβαίνουμε στο αστικό τοπίο με τη ΣΦΗΝΑ και τους Thessalonistas, να κάνουμε ποδήλατο και πικ νικ μέσα στη Θεσσαλονίκη και το δάσος της.

Μιά μέρα θα λέμε στα παιδιά μας πως όταν ήμασταν εμείς νέοι τα πράγματα δεν παλεύονταν, αλλά μετά μαζευτήκαμε και... τα καταφέραμε. ;-)

Posted via email from Georgios Gatos

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Στο μέλλον θα είμαι νεκρός γι αυτό προεξοφλώ το μέλλον μου

Φεύγει το 2010. Η έναρξη των ‘10s δεν είχε τίποτα από τη λάμψη της υποδοχής μίας νέας χιλιετίας που όρισε την αρχή των ‘00s. Το αντίθετο μάλιστα, μούδιασμα, ανησυχία ή ακόμα και φόβος για το αύριο.

Θυμάσαι πως ήταν η Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2001; Κλείδωνε την ισοτιμία Δραχμής - Ευρώ σε 340,75 - 1. Το “μέλλον” προδιαγραφόταν λαμπρό. Βλέπεις πώς είναι η Ελλάδα στο ξημέρωμα του 2011 όπου αναρωτιέται ο κόσμος αν τα Ευρώ του ξανά γίνουν Δραχμές; Το “μέλλον” προδιαγράφεται αβέβαιο. Η κοινή παραδοχή και στις δύο περιπτώσεις είναι το μέλλον.

[[posterous-content:pid___0]]

Το μόνο που ξέρω για το μέλλον, είναι πως στο μέλλον θα είμαι νεκρός. Το ίδιο κι εσύ κι όλοι οι άλλοι. Καθώς δεν γνωρίζω την ακριβή χρονική στιγμή που θα συμβεί αυτό το βέβαιο αλλά κατά τα άλλα διόλου ευχάριστο γεγονός, συνειδητοποίησα πως ζούμε σε ένα διαρκές παρόν. Ανάλογα με τα δεδομένα που προσλαμβάνουμε την κάθε χρονική στιγμήαρόν) που βιώνουμε, αντιδρούμε και πορευόμαστε.

Είμαστε όλοι τυχοδιώκτες! Αλήθεια, σε αυτή τη λέξη δεν έχουν προσάψει μία αρνητική έννοια; Δεν χαρακτηρίζουν έτσι κάποιον που πορεύεται δίχως να υπολογίζει το μέλλον του; Λες και η τύχη, είναι κάτι που κάπου το έκρυψαν για κάποιους να το βρούνε. Δεν είναι έτσι. Η τύχη έρχεται, όταν η ευκαιρία συναντά την προετοιμασία.

Το μέλλον δεν είναι κοινό για όλους. Πήγαινε σε κάποιον 90 χρονών και πούλησε του ένα αποταμιευτικό πρόγραμμα για το μέλλον του. Σίγουρα θα γελάσει μέχρι να του πέσει η μασέλα. Σε έναν τριαντάρη όμως ίσως το πουλήσεις. Και οι δύο έχουν μέλλον, όχι όμως κοινό. Ο 90χρονος κύριος σε 17 χρόνια θα γίνει ο γηραιότερος του κόσμου, ενώ ο 30χρονος θα πέσει θύμα τροχαίου ατυχήματος σε 17 ημέρες. Τη δεδομένη χρονική στιγμή και οι δύο ζούνε στην ίδια χώρα, πόλη, πολυκατοικία, διαμέρισμα. Είναι παππούς και εγγονός. Τόσα κοινά, όμως διαφορετικό και άγνωστο και στους δύο το μέλλον.

Συνεπώς, όταν μιλάμε για το μέλλον της χώρας, του έθνους, της γενιάς, της πόλης, της γειτονιάς, της οικογένειας, το δικό μας, γιατί πράγμα μιλάμε; Κάλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρι, λέγανε οι παλιοί. Όταν μιλάμε για το μέλλον μας λοιπόν, θα περιμένεις τα δέκα ή θα πάρεις τα πέντε[i];

Στην ερώτηση τί κάνουμε για το μέλλον μας, απαντώ δανειζόμενος τη μέθοδο της καθαρής παρούσης αξίας (NPV) από την επιστήμη των οικονομικών[ii]. H απάντηση που προκύπτει είναι πως καθώς το μέλλον δεν είναι κοινό, πρέπει να το προεξοφλήσουμε σε ένα συμφωνημένο κοινό παρόν. Ο συντελεστής προεξόφλησης που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να συνυπολογίζει όλα εκείνα που είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε από το μέλλον μας για να έχουμε στο παρόν μας, όσα κάποιοι πάντα υπόσχονταν πως θα έρθουν στο μέλλον εφόσον... 

Με άλλα λόγια, δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από το να κάνουμε τα αυτονόητα. Με τη μόνη διαφορά πως αρκετά σχεδιάσαμε για το μέλλον, πρέπει να δράσουμε στο παρόν[iii] για να ζήσουμε το μέλλον που επιθυμούμε.

Στο μέλλον ίσως και να μας πουν τυχοδιώκτες. Στο μέλλον θα είμαστε νεκροί. Το 2011, έρχεται. Και θα είναι και γαμώ τις χρονιές.

 

Καλή χρονιά!!!



[i] Aν μέχρι τώρα πιστεύεις πως παίρνεις τα τρία, το παρόν post δεν θα σου προσφέρει κάτι, καθώς υπάρχει περίπτωση να ανήκεις στην κατηγορία των αρνητικών ανθρώπων και πιστεύεις πως όλο οι όλοι φταίνε, δεν σε καταλαβαίνουν, αν τα έκανες εσύ θα ήταν καλύτερα κτλ.

[ii] Σε μία επένδυση, ο υπολογισμός του NPV επιστρέφει την καθαρή αξία των μελλοντικών ταμειακών ροών, που προκύπτουν από την εν λόγω επένδυση, σε σημερινά χρήματα. Το κόστος του μελλοντικού χρήματος, προεξοφλείται με ένα συντελεστή ο οποίος συμπεριλαμβάνει το κόστος δανεισμού, το σύνηθες επιχειρηματικό ρίσκο, καθώς και όποιο άλλο ρίσκο (τεχνολογικό, εμπορικό) λαμβάνει υπόψιν του ο οικονομικός αναλυτής. Αν η καθαρή παρούσα αξία είναι θετική, η επένδυση πρέπει να γίνει αποδεκτή, ενώ αν είναι αρνητική η επένδυση πρέπει να απορριφθεί.

[iii] Δεδομένου πως και το παρόν δεν είναι κοινό για όλους, πρέπει να ομαδοποιήσουμε όσους μοιράζονται κοινές αξίες και όραμα για να δουλέψουνε συνεργατικά για την επίτευξη των κοινών στόχων τους.

 

 

Posted via email from Georgios Gatos

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

όλοι μαζί... OC

(φώτογραφία @asteris http://www.flickr.com/photos/asterios/5281237941/in/photostream/#/)

2010, Μάρτιος - Δεκέμβριος, 8 συναντήσεις, 30 παρουσιάσεις 220+ συμμετέχοντες στο χθεσινό Open Coffee της Θεσσαλονίκης. Όσο για το πάρτυ που ακολούθησε, πέρα από τον πολύ κόσμο που ήρθε, αφού ήρθε και η αστυνομία να μας κάνει παρατήρηση, θεωρώ πως ήταν επιτυχία. Σε όσους αρέσουν τα νούμερα, με την προσφορά σας μαζέψαμε 1.400 Ευρώ για την ολοκλήρωση της κουζίνας του ξενώνα φιλοξενίας καρκινοπαθών του Συλλόγου Φίλων Παραρτήματος Μακεδονίας - Θράκης της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.


Η παρέα μεγαλώνει, οι παρουσιάσεις γίνονται η μία πιο ενδιαφέρουσα από την άλλη, αλλά το κυριότερο, παρατηρώ πως πλέον οι περισσότεροι συμμετέχοντες αξιοποιούν την ευκαιρία που προσφέρεται σε κάθε Open Coffee για δικτύωση και ανταλλαγή ιδεών.
Ευχαριστώ θερμά το Δάιος για τη φιλοξενία, τη Ricardo για το iPad που κληρώθηκε εχθές, τον Offradio για την επικοινωνία, τη Ραφαέλλα Ράλλη για τη μουσική, τη Fotone και το ΚΕΘΕΑ για το κουπόνι της κλήρωσης.


Το 2010 φεύγει, το 2011 φέρνει ακόμα περισσότερες ποιοτικές ιδέες προς υλοποίηση. Όλοι μαζί μπορούμε...

Posted via email from Georgios Gatos